Šípy je potřeba mít podepsány jménem závodníka na těle nebo kormidle. Minimálně 3 znaky.
Možnost odmítnutí závodního výstřelu – lovecká 3D lukostřelba má co nejvíce připomínat lov. Makety proto nemusí být umístěny v perfektních pozicích, přes zvířata mohou být větvičky atd. Za zásah mimo „kill zónu“ dostane střelec -10 bodů = zvíře je zraněné a utíká. Největším uměním lovecké lukostřelby je dokázat nevystřelit. Vystřelit opravdu pouze tehdy, když si je střelec jistý, že zasáhne cíl. Proto máte možnost odmítnout bodovaný výstřel a nahlásit výstřel cvičný – můžete si vystřelit, ale ať dopadne výstřel jakkoliv, nebude se do závodu počítat. Tuto skutečnost musíte říct nahlas před výstřelem a ujistit se, že ji ostatní členové skupiny slyšeli.


– Našim cílem je, aby se bavili dospělí i děti. Proto pro děti do 14ti let platí dětské bodování, bez záporných bodů…
– Dotek čáry se počítá jako vyšší bodová hodnota.
– Nezasažení terče se hodnotí jako NULA.
– Závodník musí vystřelit do 90 vteřin od nastoupení na metu
Lovecká lukostřelba je umění dostat se ke zvířeti co nejblíže a vystřelit šíp „na jistotu“. Doporučovaná vzdálenost pro lov tradičním lukem je 15 metrů a kladou 30 metrů. Proto většina terčů bude umístěna do těchto vzdáleností. Může se objevit několik terčů ve větší vzdálenosti – tzv. dostřelné vzdálenosti – pro natrénování situace, kdy postřelené zvíře utíká.